Ostoehdot ja käyttäjäsopimus
Yleistä
Tämä käyttäjäsopimus sisältää MRL Home Oü:n (jäljempänä "Palvelun
tarjoaja") Konelux -verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä
koskevat ehdot. Rekisteröityessään palveluun tai ostaessaan tuotteita
palvelusta Käyttäjä hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä
ehtoja. Palvelun tarjoajan yhteystiedot: MRL Home Oü
Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palvelun tarjoajalle.
1. Maksuehdot ja maksutavat
1.1 Kaikki hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät alv 25,5%
1.2 Maksuehtona on ennakkomaksu 50% tilauksen summasta,
jolloin loput 50% maksetaan tuotteiden saapuessa.
1.3 Maksutapa. Laskulla sähköpostiin: Sähköpostiinne lähedetään
tilausvahvistus / lasku, tilauksenne on voimassa 5 arkipäivää tilauksen
teon päivästä alkaen. Maksu suoritetaan laskussa näkyvillä tilitiedoilla.
Viestikenttään / selityskohtaan olisi ilmoitettava kyseisen laskun numero.
1.5 Visa / Mastercard: Luottokorttimaksu suoraan sivuiltamme
pankkijärjestelmään.
Konelux-verkkokauppa käyttää SSL-i, MasterCard SecureCode, Verified by Visa
Palveluntarjoaja: Stripe, Inc. yhteistyössä Montonio Financen kanssa.
Kryptattu tieto yhteys palveluntarjoajaan takaa oston suorittajan henkilötietojen,
pankkiyhteystietojen ja korttitietojen turvallisuuden.
Konelux-verkkokaupalla ei ole pääsyä niihin.
1.6 Maksu pankkipainikkeilla:
Stripe, Inc. yhteistyössä Montonio Finance maksunvälityspalvelu välittää
maksusi kauppiaalle.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet,
eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin,
Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin, Revolut ja N26 pankin maksupainikkeilla.
Maksun saajana tiliotteella näkyy Stripe, Inc. yhteistyössä Montonio Finance.
Kryptattu tieto yhteys palveluntarjoajaan takaa oston suorittajan henkilötietojen ja
pankkiyhteystietojen turvallisuuden.
Konelux-verkkokaupalla ei ole pääsyä niihin.
1.7 Koneet voi varata/ostaa etukäteen ja sopia toimitusajan tietylle viikolle.
Tuotteiden varastointi meidän varastossa on maksuton, ilmoitatte viikko etukäteen
ja laitamme koneet toimitukseen.
2. Muutokset
2.1. Palvelun tarjoajalla on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia Palveluun.
2.2. Palvelun tarjoajalla on oikeus muuttaa yksipuolisesti tämän
käyttäjäsopimuksen ehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla,
kirjallisesti tai Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy
muutokset palvelua käyttäessään.
3. Rekisteröityminen
3.1. Käyttäjä luo verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja
valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin käyttäjä
rekisteröityy Konelux verkkopalvelun käyttäjäksi.
3.2. Ainoastaan luonnollinen henkilö voi rekisteröityä.
3.3. Rekisteröityminen on maksutonta.
3.4. Palvelun tarjoaja voi halutessaan evätä rekisteröitymisen.
4. Henkilötiedot ja niiden käyttö
konelux.fi-verkkokaupan rekisterinpitäjä on MRL Home OY, Y-tunnus: 29100566,
osoite Kannikese tee 12-2 Viimsi 74001, Harjumaa, Viro, puhelin +358 408 268 663 ja
sähköposti info@konelux.fi (jäljempänä ”kauppias”).
Mitä henkilötietoja käsitellään:
Nimi
Yhteystiedot, kuten puhelinnumero ja sähköpostiosoite
Maksaja ja toimitusosoite
Pankkitilin numero
Tuotteiden ja palvelujen hinta- ja maksutiedot (ostohistoria)
Asiakastukea koskevat tiedot
Muut asiakastutkimuksiin ja/tai tarjouksiin liittyvät tiedot.
Mihin tarkoitukseen henkilötietoja käsitellään:
Henkilötietojen käsittely tapahtuu asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen
noudattamistarkoituksessa. Henkilötietojen käsittely tapahtuu lakisääteisen velvollisuuden
täyttämistarkoituksessa (esim. kirjanpito tai kuluttajariitojen ratkaiseminen).
Henkilötietoja käytetään asiakkaan tilausten hallintaan ja tavarantoimituksiin.
Ostohistoriatietoja (ostopäivä, tuote, määrä, asiakkaan tiedot) käytetään ostettujen tuotteiden
ja palvelujen katsauksen laadintaan ja asiakkaan mieltymysten analysointiin.
Pankkitilin numeroa käytetään mahdolliseen rahojen palautukseen asiakkaalle.
Henkilötietoja (esim. sähköpostiosoite, puhelinnumero, asiakkaan nimi) käsitellään, jotta
voidaan ratkaista mahdolliset tuotteiden toimittamiseen ja palvelujen tarjoamiseen liittyvät
ongelmat (asiakastuki).
Verkkokaupan käyttäjän IP-osoitetta tai muita verkkotunnistimia käsitellään verkkokaupan
tarjoamiseen tietoyhteiskunnan palveluna ja web-käytön tilastointiin.
Henkilötietojen siirrot henkilötietojen käsittelijöille
Kauppias pitää asiakkaan henkilötiedot, jotka ovat tulleet hänen tietoonsa tämän rekisteröityessä
tai käyttäessä käyttäjätiliä, salassa, ja luovuttaa niitä kolmansille osapuolille vain asiakkaan
suostumuksella, paitsi jos tietojen luovutusvelvollisuus tai -oikeus on lakisääteinen.
Verkkokaupan käyttäjä suostuu siihen, että kauppiaalla on oikeus asiakkaalle sopivien palvelujen
tarjoamistarkoituksessa käsitellä hänen henkilötietojaan, mm. siirtää asiakkaan tiedot henkilöille,
joilla on yhteys kauppiaan asiakkaalle tarjoamaan palveluun.
Henkilötietojen käsittelijöiden luettelo:
1C (Henkilötietoja siirretään toiminnanohjausjärjestelmiä ja kirjanpito-ohjelmistoja käyttäville
palveluntarjoajille kirjanpitotehtävien hoitamista varten.)
Jet Express OÜ (Henkilötietoja [nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite] siirretään asiakkaan
valitsemalle kuljetuspalvelun tarjoajalle. Jos kyse on lähetillä toimitettavasta tavarasta,
yhteystietojen lisäksi siirretään asiakkaan osoite.)
Google – https://policies.google.com/privacy#infocollect (Henkilötietoja [IP-osoitteen, selaimen,
käyttöjärjestelmän ja muiden verkkotunnistimien tiedot] käytetään tilastojen keräämistä ja
analysointia varten voidaksemme parantaa verkkokaupan käyttäjäkokemusta ja teknistä ratkaisua.)
Maksupalvelujen tarjoajille maksutapahtumia varten tarvittavien tiedon tallentamisen yhteydessä.
Stripe, Inc. yhteistyössä Montonio Financen – Henkilötietoja siirretään asiakkaan valitsemalle
maksupalvelujen tarjoajalle maksutapahtumia varten tarvittavien tiedon tallentamisen yhteydessä.
Turvallisuus ja pääsy tietoihin
Henkilötietoja säilytetään Almic OÜ:n palvelimilla, jotka sijaitsevat Euroopan unionin jäsenmaassa
tai Euroopan talousalueeseen kuuluvassa maassa.
Verkkokauppa käyttää asianmukaisia fyysisiä, organisatorisia ja tietoteknisiä toimenpiteitä
suojatakseen henkilötietoja vahingossa tapahtuvalta tai lainvastaiselta tuhoamiselta, häviämiseltä,
muuttamiselta taikka luvattomalta pääsyltä tai luovuttamiselta.
Henkilötietojen siirto verkkokaupan henkilötietojen käsittelijöille – henkilötietojen käsittely tapahtuu
verkkokaupan ja henkilötietojen käsittelijän kesken tehdyn sopimuksen mukaan.
Henkilötietojen käsittelijät ovat velvollisia takaamaan henkilötietoja käsitellessään asianmukaiset
suojatoimenpiteet.
Pääsy henkilötietoihin ja niiden oikaiseminen:
Verkkokaupassa tallennettuihin henkilötietoihin voi päästä ja niitä voi oikaista verkkokaupan
käyttäjätilinhallinnassa. Jos osto on suoritettu ilman käyttäjätiliä, henkilötietoja koskevan kyselyn
voi tehdä tietojen kyselylomakkeella.
Suostumuksen peruuttaminen:
Jos henkilötietoja käsitellään asiakkaan suostumuksen perusteella, asiakkaalla on oikeus peruuttaa
suostumus verkkokaupan käyttäjätilinhallinnassa.
Säilytys:
Verkkokaupan käyttäjätilin sulkemistapauksessa poistetaan henkilötiedot, paitsi jos ne tulee
säilyttää kirjanpitoa tai kuluttajariidan ratkaisua varten.
Jos osto verkkokaupasta on suoritettu ilman käyttäjätiliä, säilytetään personoitu ostohistoria kolmen
vuoden ajan.
Maksu- ja kuluttajariitojen tapauksessa henkilötiedot säilytetään saatavan maksamiseen tai velan
vanhentumisajan loppuun asti (kolmen vuoden ajan).
Kirjanpidossa tarvittavat henkilötiedot säilytetään seitsemän vuoden ajan.
Poisto:
Verkkokauppaan tallennetut henkilötiedot ja verkkokaupan käyttäjätilin voi poistaa verkkokaupan
käyttäjätilinhallinnassa.
Muiden henkilötietojen poistoa koskevan kyselyn voit tehdä sähköpostilla info@konelux.fi.
Tietojen poistoa koskevaan pyyntöön vastataan viimeistään kuukauden kuluttua ja tarkennetaan
tietojen poistamisen aikaväli.
Siirto:
Sähköisen otteen verkkokauppaan tallennetuista henkilötiedoista voi ladata verkkokaupan
käyttäjätilinhallinnassa.
Muiden henkilötietojen siirtoa koskevan kyselyn voit tehdä sähköpostilla info@konelux.fi.
Tietojen siirtoa koskevaan pyyntöön vastataan viimeistään kuukauden kuluttua, kun asiakastuki
on todentanut pyytäjän henkilöllisyyden ja tiedottaa hänelle siirtokelpoisista henkilötiedoista.
Suoramarkkinointiviestintä:
Sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa käytetään suoramarkkinointiviestien lähettämiseen,
jos asiakas on antanut asianmukaisen suostumuksen. Ellei asiakas halua saada
suoramarkkinointiviestejä, hänen tulee ottaa yhteyttä asiakastukeen info@konelux.fi
Jos henkilötietoja käsitellään suoramarkkinointitarkoitukseen (profilointi), asiakkaalla on oikeus
vastustaa milloin tahansa henkilötietojensa alustavaa tai jatkokäsittelyä, mm. suoramarkkinointiin
liittyvän profiilianalyysin tekoa, tiedottamalla siitä sähköpostitse asiakastuelle.
Kiistojen ratkaiseminen:
Mahdolliset henkilötietojen käsittelyyn liittyvät kiistat ratkaistaan asiakastuen välityksellä
(info@konelux.fi). Valvontaviranomainen on virolainen Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).
5. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
5.1. Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan
tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän
sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
5.2. Käyttäjä sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan
mukaisiin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu olemaan lähettämättä tai
välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan
vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
5.3. Käyttäjä vastaa kaikista hänelle Palvelun käytön edellyttämän
laitteiston, ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja
ylläpidosta sekä muista Palvelun käytöstä aiheutuvista kustannuksista.
5.4. Käyttäjä vastaa täysmääräisesti tämän sopimuksen, lain tai hyvän
tavan vastaisesta Palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Palvelun
tarjoajalle,muille Käyttäjille ja kolmansille osapuolille.
6.Kaupan peruminen ja tuotteen palautus
6.1 Kaupan voi perua ottamalla yhteyttä Konelux asiakaspalveluun info@konelux.fi
Peruutusaika on 14 työpäivää tilaatun tuotteen vastaanottamisesta.
6.2 Peruutusoikeus ei koske vanhan laitteen kierrätykseen kuljetus-
palvelua ja sähköisiä palveluja, joiden toimitus on
jo aloitettu, tilaustyönä valmistettua tai muunnettua tuotetta sekä
tavaraa, jota ei voida palauttaa edelleen myytäväksi tai sinetöitynä.
6.3 Tuotteen palautus: Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut
tai käytetty. Tuote pakataan alkuperäiseen pakkaukseensa ja mukana tulee
olla kaikki paketissa alunperin olleet osat ja mahdolliset lisävarusteet. Myös
tuotteet, jotka ovat tulleet kaupan päälle tulee palauttaa.Kuitti tai lasku tulee
olla myös mukana pakkauksessa.
6.4 Jos tuote palautetaan asiakkaan omasta tahdostaan ovat
kuljetuskustannukset hänen kannettavissa.
Asiakkaan virheestä tai eritoiveista palautuksissa aiheutuneet
kustannukset peritään asiakkaalta. Esim. Jos tuote ei miellytä, tai
sen ominaisuuksista on jotain mikä on vastenmielinen.
Konelux pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos
asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.
Asiakkaalta peritään Koneluxille aiheutuneet toimitus-
ja palautus postituskulut.
Hyvitämme palautetun tuotteen ostosumman, kun tuote on tarkistettu
palautusosastollamme ja täyttää sopimusehdoissa määritellyt palautusehdot.
Palautusten käsittely kestää noin 1-2 viikkoa.
Saat viestin, kun palautuksesi on käsitelty ja tilaus hyvitetty.
Hyvitys tehdään pääsääntöisesti samalla maksutavalla.
Mikäli palautat perille asti toimitetun kuljetuksen, emme hyvitä mahdollisia toimitus-,
kuljetus- tai asennuskustannuksia, sillä ne ovat palvelumaksuja palveluista,
jotka ovat toteutuneet.
Asiakas vastaa myös palautuskustannuksista.
6.5 Jos tuote on viallinen tai vahingoittunut,puutteellinen jms. vaihdamme
tai korvaamme tuotteen. Korvattavaksi eivät kuulu kuitenkin esim.asennuskulut tms.
6.6 Tuote on tarkistettava ulkopuoleltaan heti kun se saapuu ja jos
tuote on viallinen on siitä tehtävä ilmoitus Konelux asiakaspalveluun
ja tai myös kuljetusyhtiölle.
Ilmoitus pitää tehdä meille 24 tunnin kuluessa lähetyksen vastaanotosta.
Jos vaurio ei ollut ulkoisesti havaittavissa, on kirjallinen reklamaatio tehtävä
seitsemän (7) päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
Säilytä tuotteen pakkaus, kunnes olemme käsitelleet kuljetusvauriosi.
7.Takuu
7.1 Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Noudata tarkasti käyttö-
ja asennusohjeita, sillä mm. tuotteen väärästä käytöstä, kosteudelle
altistumisesta tai laitteen putoamisesta johtuvat jms. tekniset viat eivät
ole takuunalaisia vikoja.
7.2 Takuuaikana tuotteessa ilmennyt takuunalainen vika joko korjataan tai
tuote vaihdetaan toiseen. Menettely riippuu tuotteesta. Takuun perusteella
tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä
takuuaikaa. Valmistajan valtuutettu huoltoliike päättää täyttyvätkö
takuuehdot. Takuuehdot löytyvät tuotteen käyttöohjeesta tai valmistajan
kotisivuilta. Tilauksen mukana tuleva lasku on takuutodistus,
josta näet tuotteen takuuajan ja ostopäivän. Säilytä se koko takuuaika.
7.3 Takuun ulkopuolinen vika
Mikäli tuotteessa havaitaan takuun ulkopuolinen vika, huolto tekee
kustannusarvion ja voit itse päättää, haluatko korjauttaa tuotteen
ilmoitetuin kustannuksin. Huolto veloittaa takuun ulkopuolisten vikojen
tutkimisesta vähintään tarkastusmaksun.
8. Force Majoure
8.1 Konelux ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen
osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän
Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai
tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle
luvattuun määräaikaan mennessä, Konelux pyytää kuljetusyritykseltä
selvitystä mikä kestää n. 5 päivää.
Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.
9. Riitojen ratkaisu
9.1 Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan EU
käräjäoikeudessa EU lainsäädännön mukaan.